به جام دیجیتال خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
Persian English
سند راهبردی
پیش‌نویس سند راهبردی بازی‌های رایانه‌ای (جام دیجیتال)
بازی‌های رایانه‌ای، رشته‌ای در فضای دیجیتال است که عمر آن به یک دهه می‌رسد و آسیب‌ها و فرصت‌های آن در بین مردم، به اندازه‌ی رشته های دیگر شناخته شده نیست. در حالی که این بازی‌ها به لحاظ تأثیرگذاری در عرصه‌ی فرهنگ، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی کودکان و نوجوانان، ایفای نقش‌‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار هستند.
بنا بر اهمیت این موضوع مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌‌های دیجیتال به عنوان متولی رسانه‌‌های دیجیتال در کشور با هدف حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی با محتوای سالم و جذاب برای مقاطع مختلف سنی و نیز شناسایی، جذب و حمایت استعدادهای درخشان در زمینه‌ی ساخت بازی‌های رایانه‌ای اقدام به برگزاری اولین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای (جام دیجیتال) تحت پشتیبانی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کرده است.
نظر به اینکه بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ای نوین، جذاب و پر مخاطب هستند، تلاش شده تا از این ابزار به منظور تقویت رشد اجتماعی و سرعت تصمیم‌گیری در کودکان و نوجوانان و نیز افزایش روحیه‌ی تعامل و همکاری در آن‌ها بتوان استفاده کرده و زمینه را برای رقابتی سالم میان کاربران بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد.

متن پیش‌نویس
بند 1) شناسایی، جذب، حمایت و سامان‌دهی وضعیت حرفه‌ای بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای.
بند 2) شناسایی، جذب، حمایت و سامان بخشی و تجهیز باشگاه‌های بازی رایانه‌ای کشور به فناوری نوین.
بند 3) ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی با محتوای سالم و جذاب.
بند 4) شناسایی، جذب، حمایت و هدایت استعدادهای درخشان در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد فرصت شغلی برای آن‌ها در قالب تیم‌های ساخت بازی دیجیتال.
بند 5) فراهم آوری زمینه رشد بازیکنان و حضور آنان در عرصه‌های جهانی بازی رایانه‌ای.
بند 6) ایجاد و راه‌اندازی رشته تحصیلی دانشگاهی مرتبط با موضوع بازی رایانه‌ای در دانشگاه‌های کشور.
بند 7) تشکیل شورای سیاست‌گذاری بازی رایانه ای جام دیجیتال برای اجرایی ساختن سند حاضر در صورت تصویب.
بند 8) ایجاد و راه‌اندازی لیگ و فدراسیون ملی بازی‌های رایانه‌ای.
بند 9) فراهم‌آوری زمینه مناسب فرهنگی و آموزشی برای به کارگیری بازی رایانه‌ای در مسیر صحیح.
بند 10) جلوگیری از ایجاد هیجانات مخرّب و کاذب در هنگام بازی و در نظر گرفتن سن، ساعت بازی و نوع بازی برای کاربر.

و اما به حول و قوه الهی، قدم در راهی نهاده‌ایم که بقای آن نیازمند حمایت اوست. نتیجه این رویداد ملی، حمایت و همکاری ملی را می‌طلبد تا با تلاش و ممارست در لوای اتحاد و کارگروهی، اهداف عالی سند حاضر محقق شود.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.